Annons
Annons

Mina träningsmål 2017


 

Det här var en läskig rubrik för denna lilla skåning, kan jag lova. Dels för att jag sällan sätter upp träningsmål, men när jag väl gör det glömmer jag bort dem efter cirka en vecka. Men också för att det kanske är onödig press? Men nu tänker jag såhär: att ha mål gör att jag kan strukturera min träning lite bättre. Jag behöver ha något att sikta mot för att hålla en rakare kurs än jag gjort de senaste månaderna.

Annons

Så without further due (och innan det här går och blir för pretentiöst) kommer här…

MINA TRÄNINGSMÅL 2017!

CLEAN AND JERK / 65 kilo

Första gången jag tog i under en clean and jerk-session tog jag min kroppsvikt (läs om det här) och idag gjorde jag det igen. Och för att sätta nytt personbästa slängde jag på ett stöddigt kilo till. Dock kändes det extremt mycket lättare idag, och jag räknade om vikterna flera gånger för att vara säker på att det verkligen var 54 kilo jag snörde upp över skallen. Storhetsvansinnet i dagens lyftarpass lade grunden till hela denna målsättningslista. Första punkten är alltså att öka CJ med 9 kilo. Det borde gå, tänker jag.

isabel-boltenstern-CJ54

10 PULLUPS

I dagsläget kan jag (på en bra dag) göra tre små pullups i rad, sedan tar det stopp. Hur detta ska växa till tio-i-rad har jag ingen aning om, men det ska ske. Hujeda mig….

MARKLYFT / 100 kilo

Eftersom jag haft ont i ländryggen det senaste året har jag inte markat på… mer än ett år. Jag har ett vagt minne av att jag tog 80 kilo i någon SATS-källare en gång, men 100 kilo hade ju varit häftigt. Har dålig koll på rimligheten i det här, dock.

BRYTA UPP I HANDSTÅENDE

Redan förra året var detta mitt nyårslöfte, och jag gjorde grymma framsteg årets första kvartal. Därefter glömde jag bort min målsättning, och i mitten på december var det liksom inte lönt att återuppta projektet. Men nu, i april 2017, har jag ju åtta månader på mig att träna bland annat såhär:

isabel-boltenstern-bryta-upp2

SNATCH / 45 kilo

Det som på förhand känns minst realistiskt är att snatcha 45 kilo. Jag är lite för rädd för den här övningen, och ofta är det mer psyket som ger vika än själva musklerna. Återstår att se om vanans makt (och teknikens under) kan hjälpa mig lite på traven här!

SÅ, detta är alltså mina träningsmål för 2017.

Har ni några? I så fall vad?

(0)
(0)
10 kommentarer | Translate
 

Annons


Laddar